Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Chci si udržet manžela

 

Je mi čtyřicet let a s manželem máme dvě šikovné děti. O problému, který mě trápí, nikdo z našich přátel ani známých neví. Můj muž má totiž již dva roky mimomanželský vztah se svou spolupracovnicí. Se mnou již stejnou dobu nemá sexuální styk, protože prý jsem svou tloušťkou nepřitažlivá. Rozvádět se však nechce ani nyní, když se svou milenkou čeká dítě. Ani já nemám sílu se rozvést. Neumím žít sama a nechci rozbít rodinu dětem. Přesto je mi však těžko a když jsem se dozvěděla tu zprávu o dítěti, řekla jsem si, že o svého muže zabojuji. Vím, že základní podmínkou je zhubnout. Zkusila jsem dělenou stravu a zhubla jsem opravdu sedm kilogramů. Když jsem se vrátila k normální stravě, jde nyní váha nahoru i přes všechny mé snahy. Umím zhubnout jen dočasně a tak si připadám jako v pasti. Nevím jestli mám vůbec naději trvale zhubnout. Toužím být se svým mužem opět šťastná. Lenka z Brna

 

Chci si udržet manžela

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům. Jak vidno z příběhu Lenky, kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní. Jakmile však tyto akceptované hranice překračujeme, začínáme dostávat stresující či psychicky traumatizující zprávy. Při konkurzních řízeních, při hledání partnera, při společenských akcích i při nakupování svršků na sebe, všude jakoby ve vzduchu viselo memento „Jsi tlustá a tím pádem nepřijatelná, neschopná, zkrátka slaboch“. A tak hledáme obvykle pomoc. Nejprve různé doporučené diety, pak možná různé přípravky či léky. Očekáváme, že naše snaha, která může být i korunována úspěchem, bude trvalého rázu. V tom se však velmi často mýlíme Jde totiž o to, že ve výše vyjmenovaných postupech jsme se vlastně rozhodli pro jistý druh strádání. Naše psychika, náš život je však orientován zcela obráceně. Máme dobré a pohodové pocity, když si dopřáváme příjemné či slastné prožitky a zážitky. Naše duše chce být naplňována, nikoli omezována. Proto je ten souboj se sebou samým při hubnutí velmi těžký.


Přesto však je situace řešitelná. Podmínkou je být skutečně rozhodnut tak trošku přepracovat svůj životní způsob co do jídelníčku, ale i co do sebehodnocení. Jakákoliv dočasná dieta totiž jednou skončí a člověk se vrací k tomu, čemu je zvyklý. A tak prvním krokem k trvalému řešení je právě vyhledání a přivyknutí si na výhodnější jídelníček. Ten však nemusí být strádáním, ale naopak příjemným potěšením. Najít si svůj dlouhodobý redukční či udržovací jídelníček je lehké jen pro odborníky a nebo pro ty, kteří se nechají odborně vést. Nejde tedy o předepsaný jídelníček, ale o takový, který si dotyčný člověk sám s odbornou pomocí vyhledává, zkouší, vymýšlí podle svých chutí a preferencí. Nový jídelníček tak má být naším trvalým kamarádem. Druhou podmínkou skutečného řešení je pracovat na své silnější psychice, zbavovat se například pocitu méněcenosti, učit se trpělivosti a vytrvalosti, učit se jednat vůči sobě přátelsky a zodpovědně. I na tohle však člověk potřebuje podporu, tedy psychologa.


Proto se celosvětově ukazuje jako jediná rozumná a efektivní cesta systematický postup, který obě dvě složky ošetřuje. U nás je na této bázi založen program redukčních kurzů. Pod odbornou dopomocí zde všichni dostávají množství rad, které zkoušejí a vybírají si pro sebe to, co jim nejlépe vyhovuje. Mohou to být kurzy individuální, ale pro ty, kdož mají slabší vůli, jsou výhodou kurzy skupinové. Do těchto skupin lidé docházejí a vzájemně se tu také podporují. Je to stejné jako s jakýmkoliv jiným velkým problémem. Jedinec sám ho nezvládne, při společném snažení pak dosahují úspěchu všichni. Doporučila bych paní Lence, aby zkusila některý z programů redukčního klubu Diana. Věřím, že i ona má dost síly nad svými kily zvítězit.

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 60 647x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 60 647x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 555x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 354x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 519x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 058x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 100x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 719x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 297x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 793x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 147x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 14 929x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 156x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 036x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 474x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 047x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 127x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 164x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 068x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 708x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 222x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 207x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 678x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 015x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 089x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 356x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 621x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 550x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 642x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 5 971x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 296x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 5 891x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 354x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 008x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 159x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 4 980x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 217x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 503x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 158x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 308x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 287x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 527x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 472x)

 

 

nahoru