Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Rychlokurz hubnutí 3. díl

 

Pít či nepít?“– toť otázka!

Věnujme se dnes další významné součásti naší redukční diety, tekutinám. Naším heslem je - pijte víc! Vždyť lidské tělo obsahuje asi 60% vody a tuto situaci si potřebuje udržovat. Při celkové váze cca 70 kilogramů je to u dospělého jedince obsah asi 40 – 45 litrů. Vzhledem k tomu, že za jeden den vyloučíte nebo vypotíte asi 2 – 3 litry vody, je třeba tekutiny v tomto množství také doplňovat. Pijte pokud možno průběžně, je výhodné mít k dispozici na cestách láhev kvalitní vody či minerálky. Určité množství vody zkonzumujete i v polévkách a všech potravinách.

 

Co pít právě v období hubnutí?

Obsah prodávaných nápojů je mnohdy tak vysoký, že byste k nim už pomalu neměli celý den nic jíst, aby energetický příjem byl v redukčních mezích. Dejte si na to pozor, hlad se bude po vypití sladkých nápojů hlásit čím dál více, až nesnesitelně silně. Proto si i tekutiny pečlivě vybírejte.
Nejjednodušší je pít ke snídani neslazený ovocný čaj či odtučnělé mléko, během dne kvalitní pramenitou vodu nebo minerálku bez příchuti. Výborné jsou též zeleninové šťávy, ovocné džusy si vždy zřeďte minerální vodou. Černá káva či kola light jsou již méně vhodné. Obsahují kofein a odvodňují. Proto byste je měli vždy zapíjet stolní vodou.

 

Když to bez alkoholu nejde

Nebudeme si nic předstírat – dnešní lásky, přátelství i obchodní kontrakty vznikají či jsou zpečeťovány většinou lahodným mokem. Bez alkoholu se naše společnost při jakékoli komunikaci vyžadující uvolněnost, vstřícnost i odvahu neobejde. Ten, kdo odmítne přípitek, jakoby odmítal toho druhého. Alkohol je stejná metla lidstva jako jiné drogy, ale jsme k němu daleko tolerantnější. Jenže v nápojích tohoto druhu jsou ve velké míře skryty tekuté kalorie. Pokud to hodně zveličíme, je alkohol jakýsi skrytý neviditelný tuk, „imaginární sádlo“, kterého se ale přete chcete spíše zbavit? Jen tak pro názornost:

 

Jedna sklenice piva denně má za následek, že za rok ztloustnete o 6 kilogramů.

Po jedné sklenici vína denně přiberete nenápadně, ale jistě, 3 kilogramy za rok.
1 láhev piva obsahuje asi pětinu celodenního množství energie, kterou byste měli při redukční dietě přijímat. Bohužel byste pak měli tuto ubrat nejlépe tak, že z plánované večeře by měla zůstat jen třetina. Následuje obvykle velká hladová noc, která končívá tzv. nekontrolovaným „vyluxováním“ veškerého obsahu ledničky.

Velmi nevýhodnou skutečností je, že alkohol uvolňuje zábrany, tedy i zábrany sníst nevhodné potraviny při redukční dietě nebo se v jídle a jeho množství nekontrolovat. Míchané koktejly obsahují navíc velké množství sladkých šťáv či džusů.Považujte tedy alkoholické nápoje za nebezpečné kalorické bomby, které zničí veškeré předchozí snahy o hubnutí.

 

Braňte se konzumaci alkoholu při společenských setkáních

S jednou sklenkou vína v ruce proplujte celým večerem. Nedopíjejte a tudíž si nenechte dolévat.
Pokud vám není líto dobré chuti, nařeďte si vinný střik přidáním studené vody či sodovky.
Nenechte se do pití nutit. Pijte po malých doušcích s velkými přestávkami. Sklenici v pauzách odkládejte na stůl, ať máte nad konzumací kontrolu.
Odložte v nestřeženém okamžiku svou sklenku a chopte se sklenice s minerálkou či sodovkou. Pamatujte, čím méně bublinek, tím lepší hubnutí.
Když to jinak nepůjde, sdělte svému hostiteli malou lež, např., že máte špatné trávení a alkohol vám nedělá dobře.
Nebo, že byste ještě museli po akci někam jet a řídit? Pro toto vysvětlení bývá pochopení i u mužů.

 

Jste-li v roli hostitele či oslavence, chraňte se předstíranými nápoji.

Připravte si předem si do své sklenky:
- místo piva - perlivý jablečný mošt
- místo whisky – čaj
- místo destilátů – vodu
- místo červeného vína – šťávu z tmavých hroznů
- místo bílého vína – ředěný mošt

 

Spalování tukových zásob aktivitami během dne

Ke všem svým snahám o odstraňování přebytečných kil správnou redukční dietou i vhodnými tekutinami přidejte chůzi po schodišti i tam, kde na vás čeká výtah. Do čtvrtého patra vede cca 100 schodů. Vystoupáte-li je nahoru a dolů denně jen pětkrát, uvěříte, že ta tisícovka schodů se dá zvládnout a spálíte při ní také asi tisíc . Rozhodně přestane hrozit, že byste měli tlusté nohy či zadeček.Je to méně bolestné a lacinější, než liposukce.

 

Podporujte hubnutí sportovními aktivitami

Máte sledování televize za sport? Jen tak pro legraci – za 1 hodinu dívání spálíte asi 170 kilojoulů. Bude lépe strávit léto se všemi druhy rekreačních sportů a turistickými výlety, opět pokud možno pěšími. Chcete-li chůzí hubnout, zrychlete, ale neměňte chůzi v běh.
Vybírejte sport, který vás baví. Při obezitě byste se měli spíše vyhnout sportům, při kterých se běhá a skáče. S tou nadměrnou tukovou zátěží byste si tím totiž poškozovali kloubně kosterní systém. Využijte léto k tomuto nejpříjemnějšímu způsobu hubnutí.

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 9 037x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 60 647x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 556x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 355x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 520x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 059x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 100x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 719x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 298x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 793x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 147x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 14 930x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 156x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 037x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 474x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 048x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 128x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 165x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 068x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 709x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 222x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 207x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 679x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 015x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 089x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 356x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 621x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 550x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 643x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 5 971x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 296x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 5 891x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 355x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 008x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 159x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 4 981x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 217x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 503x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 158x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 309x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 288x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 528x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 472x)

 

 

nahoru