Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Rychlokurz hubnutí 6. díl

 

Přicházíme dnes s poslední z šesti lekcí praktických rad pro hubnutí. Vycházejí jednou měsíčně. Obsahují rady, podle kterých můžete zdravě a bez strádání hubnout bez dramatických změn ve vašem životě. Mohli jste a i nyní dál můžete podle našich doporučení hledat takové varianty v dodržování redukčního systému, které vám vyhovují a jsou současně ve vašich možnostech. Naše nabídka pro vás, kteří již nevěříte ani na koktejly či jiné dočasné diety, ani na zázračné produkty, je: „Ušijte si s naší pomocí svou dietu na míru“ jako dobré šaty, které chcete nosit déle než jednu sezónu. Hledejte a vylepšujte způsob péče nejen o svou štíhlost, ale o celkový životní styl. Zapřít se a krátkou dobu hladovět asi dokáže většina z nás. Následné „ bulimické koncertování“ ve večerních či nočních hodinách je však tou čestou „odměnou“. Z hlediska dlouhodobého udržování přiměřené hmotnosti je to nesmyslné a zbytečné sebetrýznění. Vytvářejte si raději systematicky a v pohodě postupně zdravou redukční dietu tak, až se hubnutí projeví. Žádné násilí, jen rozum do hrsti. Nezhubnete deset kilo za týden, ale také je nebudete mít za druhý týden zpět. Hubněte plynule a bez ohrožování svého zdraví.

 

Co si dávat do nákupního košíku

Když chcete hubnout a jíst zdravě, můžete mít nakoupeno i ve velkém supermarketu za pět minut. Neznamená to, že odejdete s jednou mrkví v ruce. Některé části obchodu ale můžete minout bez zastávky. Váš košík bude u pokladny plný dobrých potravin, když do něj vložíte:

- zeleninku, tady se neomezujte, naopak čím víc, tím lépe
- ovoce raději méně, na den stačí 1-2 kusy jablíček či pomerančů
- celozrnné tmavé pečivo – pozor, tmavé pečivo ještě nemusí být to nejvhodnější, tmavá barva může být druhem obilí a přidáním karamelu ! Prostudujte raději složení.
- celozrnné těstoviny, které pak doma vařte jen minimální nutnou dobu, abyste nezvyšovali jejich glykemický index.Vhodná je úprava al dente, na skus.
- rýži neloupanou, basmati
- luštěniny
- musli
- rybičky, hlavně mořské a netučné, např. tuňák, treska, platýz. Měly by přijít na náš talíř minimálně dvakrát týdně.
- mléko polotučné a mléčné výrobky s nižším obsahem tuku, např. jogurty do 3%, sýry do 30% tuku v sušině. Mléčné výrobky jsou spolu s masnými hlavním zdrojem bílkovin, které mají také výhodu, že zasytí.
- maso, hlavně bílé – krůtí, králičí, kuřecí, když jiné, tak co nejlibovější
- vejce, která pak konzumujte jen vařená, nikoli smažená

 

Co nechat na pultu či v regálu

Ano, další druhy potravin, co jsme nevyjmenovali v předchozích bodech, by neměly pravidelně přicházet na váš stůl. Neznamená to však , že se jich již nikdy nebudete smět ani dotknout. Chcete-li však nyní hubnout, omezte je na minimum:


- tuky, oleje, margaríny – je přece paradoxní polykat tuk v jakékoli podobě, chceme-li se ho zbavit. Výjimkou je pár kapek olivového oleje na zeleninové saláty.
- cukr, sladké potraviny, cukrářské výrobky – jsou obrovskou energetickou náloží, která zabrání, aby tělo začalo získávat potřebnou energii z uložených tukových zásob. Nemůžete-li být bez sladkosti, zkuste syrovátkové bonbony či čtvereček hořké čokolády.
- tučné mléčné výrobky – jako šlehačku, smetanové jogurty, tučné sýry, máslo
- dresinky a majonézy
- tučné ryby a červené maso
- alkohol – považujte ho za „ tekuté sádlo“, protože je ihned po vaší konzumaci zpracováváno do tukových zásob, kterým se pak roztomile říká pivní mozol! Musíte-li si něčím připít, volte raději červené víno.

 

Když se hubnutí zastaví

Pokud s námi v rychlokurzu postupujete pomalu a vytrvale ke štíhlosti, už dávno jste našli tu míru, při které jde vaše váha dolů. Je však třeba se připravit i na zatěžkávací zkoušky.

První přicházívá po 5-6 týdnech hubnutí, kdy se při stejné snaze a opatřeních váha zastaví. Jde o tzv. první fázi plató. Její podstatou je fakt, že předchozí úbytek na váze byl způsoben zčásti odvodňováním. V tom již však tělo pokračovat nemůže. Spalování tuků je pro organismus proces mnohonásobně složitější a tak je vnější efekt dočasně menší. Vy však vytrvejte, nedělejte žádná drastická opatření, ani to nevzdávejte. Do čtrnácti dnů půjde váha dvojnásobně dolů.

 

Další zastavení chytrého těla

Již dávno lékaři vědí, jakou úžasnou přizpůsobovací schopnost má lidské tělo. Je od přírody vybaveno až neuvěřitelnou dovedností přežít i za velmi zhoršených podmínek. Tak se některým úspěšně hubnoucím lidem stává, že poté, co shodí největší zátěž, tělo dalšímu hubnutí odolává i několik týdnů.
Tato dlouhá fáze však obyčejně bere motivaci hubnoucímu snaživci, který již nemá kde ubrat ve svém jídelníčku, aby si neohrozil zdraví. V této situaci je výhodné sáhnout po vhodném pomocníku, který spalování podpoří. Jde o lék Meridia, který se v tomto momentu ve většině případů osvědčuje. Meridia není v lékárnách volně k prodeji. Pokud byste se ostýchali jít si pro předpis ke svému lékaři, na bezplatné Merrylince 800 116 116 vám poradí, ke kterému odbornému lékaři to máte nejblíže.

 

Hubněte, ale s chladnou hlavou

Ideál štíhlosti vládne celému světu. Přesto však má nárůst obezity velikost světové pandemie. Již děti se děsí, že ztloustnou a tak se tématika hubnutí a diet usídluje v mnoha hlavách jako strašidlo. Strach z potravy, ztloustnutí či onemocnění způsobuje výskyt nových druhů onemocnění, tzv poruch příjmu potravy ( PPP). I v našem seriálu je na ně třeba upozornit, abychom se také nestali „ oběťmi jídla „. Jde totiž leckdy o život a přitom je snadná cesta – nic nepřehánět. Právě proto jsme i v našem rychlokurzu postupovali přirozeně, bez násilí.
Syndrom nočního jedlictví ( přejídání ) – NES – je porucha, při které dotyčný přes den dodržuje obvykle zásady redukční diety, ale v noci se probudí a sní velké množství jídla. I přes to, že je při vědomí, nedokáže tomuto nutkání čelit.
Syndrom poruchy vědomí spojené s nočním jedlictvím ( přejídáním ) – NSRED
Jde o jakousi paralelou náměsíčního jednání, ale vždy zaměřeného na konzumaci jídla jakéhokoli druhu. Pacient není při vědomí a může tak zkonzumovat i látky jedovaté nebo ty, na které má alergii. Po probuzení se na nic nepamatuje.
- Mentální bulimie – je onemocnění, při kterém dochází k nezvladatelnému přejídání a následným pokusům zabránit ztloustnutí většinou zvracením či užíváním projímadel, což nepomáhá, ale naopak nemocný na váze obvykle přibírá.
- Mentální anorexie – je chorobný strach ze ztloustnutí, kdy nemocný raději odmítá jídlo a pokud ho zkonzumuje, má tendenci se ho zbavit vyzvracením. Nemocný má zkreslené vnímání vlastního těla, nevidí svou vychrtlost a nemoc často končí smrtí.
- Ortorexie – orthorexia neurosa – je stále častěji se vyskytující patologický strach z nezdravých potravin. Nemocní raději nejedí, pokud nemají biopotraviny, kterým by důvěřovali. Protože nejistota a strach z ohrožení zdraví a z nemocí v nich narůstá, umírají na podvýživu podobně jako anorektičtí nemocní.

 

Kam pro kvalitní pomoc?

Předchozí poruchy v příjmu potravy dokazují, že hubnutí je záležitost, která by se nikomu neměla stát trápením. Není to ani potřeba. V dnešní době je již dostatek odborné pomoci. Pokud se vám chce hubnout s přátelskou supervizí odborníků, budete mít zajištěnu nejen správnou redukční dietu a nabídku vhodných pohybových aktivit, ale též psychickou posilu. Zdravé hubnutí by mělo být spíše „pozvolným poklusem na delší trať“ a přitom je psychická posila k udržení motivace, vůle a vytrvalosti téměř nezbytná.

Jestliže netrpíte značnou obezitou, kdy je při hubnutí nutný lékařský dohled, je nejvhodnějším způsobem účast v redukčních klubech. Tam pracují též lékaři a odborníci. Úspěch je založen nejen na spolupráci s nimi, ale i vzájemné podpoře a posile těch, kteří usilují o stejný cíl. První redukční Klub Diana pomohl již za téměř dvacet let svého působení shodit nadbytečná kila tisícům hubnoucích. Každý si zde vybere svou cestu. Programů a kurzů je více.
Po vánočním hodování bude Klub Diana pořádat 7. a 8. ledna ve velkých městech bezplatné poradny pro ty z vás, kdo se se svými kily nechtějí smířit. Veškeré informace o poradnách najdete na www.klub-diana.cz
Pokud máte zájem o katalog redukčních akcí a relaxačně redukčních rekreací v celém roce 2008, napište si o něj na adresu P.O.Box 19, 100 05 Praha 105 nebo zavolejte na Redukční linku 296 180 024.
Budete-li postupovat sami, můžete se v diskuzním foru na www.klub-diana.cz zeptat na jakýkoli problém s hubnutím i anonymně a odborníci vám poradí řešení. Doufáme však, že náš rychlokurz pomohl přesvědčit vás, že i při každodenním pracovním zatížení můžete pro sebe a svou pěknou postavu udělat mnoho a to zcela přirozenou a nenáročnou cestou. Přejeme vám všem hodně dalších úspěchů!

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 10 252x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 61 436x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 666x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 475x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 656x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 172x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 212x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 832x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 430x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 919x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 249x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 15 041x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 268x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 142x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 586x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 161x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 252x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 277x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 173x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 871x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 331x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 337x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 804x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 131x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 202x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 477x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 739x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 654x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 779x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 6 080x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 403x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 6 012x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 485x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 118x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 278x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 5 078x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 331x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 610x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 262x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 375x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 400x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 633x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 573x)

 

 

nahoru