Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Situace, ve kterých se tloustne

 

Jsem na sebe na nejvyšší míru rozčílená. Rozhodla jsem se před prázdninami, že ze svých 70 kg zhubnu minimálně 5 kg. Osm týdnů jsem se snažila. První týdny to bylo perné, ale vydržela jsem až do odjezdu na dovolenou. Měla jsem dole 7 kg. Bohužel v ceně rekreace byla i polopenze. Snažila jsem se nepřejídat, navíc si jen občas koupila zmrzlinu a večer 2-4 deci vína. Když jsem se po návratu zvážila, byla jsem v šoku. Za dvanáct dní mám 4 kg zpátky. Nechápu, jak je to možné, aby dvouměsíční snaha byla za tak krátkou dobu téměř zmařena. Nevím, kolik bych teď vážila, kdybych na dovolené jedla stejně jako ostatní. Jsem vyděšená. Bojím se už kdekoli cokoli sníst. Takhle se ale nedá žít donekonečna. Slávka, České Budějovice.

 

Situace, ve kterých se tloustne

 

Nahoru to jde jako po másle
Ten, kdo se již pokusil někdy o dietu, možná také prožil podobný šok jako Slávka. Proces tloustnutí jakoby probíhal třetí kosmickou rychlostí bez našeho přispění a celá příroda i vesmír ukládání tuku pomáhají. Sníme jednu zmrzlinu navíc a přibereme půl kila. Vše proběhne tak rychle, že si to uvědomíme teprve, když ze dne na den nemůžeme dopnout sukni.

 

Dolů je cesta náročnější
Kdyby hubnutí probíhalo stejně jako tloustnutí, byl by asi svět bez mnoha trápení, psychických i zdravotních problémů. Donutit vlastní tukové buňky, aby pustily alespoň část svého obsahu, je obvykle náročná práce. Ano s Váhou nahoru to jde samo. Dolů to drhne. Hubnutí chce vytrvalost a koncentraci na situace, kde nám život připravuje nenápadné léčky. Některé z nich vypadají nevině. A pokud nad nimi nemáme dobrý nadhled, způsobují, že s dietou jsme opakovaně na začátku.

 

Hubnutí a JOJO
Někdy dokonce po takto nestřežených situacích přibudou naopak kila navíc k té původní váze, kvůli které jsme s dietou začali. Tato kila jsou o to hrozivější, že nás vhánějí do pocitů bezmoci a neschopnosti se sebou něco udělat. Jsme hračkou přírody, hračkou JOJO. Čím více tlačíme váhu dolů, tím více letí nahoru.

 

Chci žít a jíst normálně
Chceme žít normální život, chceme se účastnit všeho příjemného a přitom netloustnout. Bohužel však výchozí informací, kterou bychom měli přijmout je, že to, co naše společnost v současnosti považuje v současnosti v souvislosti se stravováním za normální, by mělo být označeno za nebezpečné a nenormální. Vždyť normu v konzumaci potravy většinou překračujeme. Nejíme jen tolik, kolik naše tělo potřebuje, ale často tolik, kolik se do nás vejde a jak nám to chutná.

 

Buďme v jídle nenormální
Současný stav ve světě i u nás je odborníky označován za pandemii obezity. Pokud nechceme být jejími oběťmi, musíme vystoupit z davového chování. Jít si svou individuální cestou však nebývá touto většinou podporováno. Pro ty druhé je naše chování nenormální. Přejídání není jen přejedení k prasknutí. Pokud zhubneme a máme dobře nastaven svůj jídelní režim tak, že si váhu udržujeme, je nejvýhodnější pokračovat beze změn či výkyvů. Bohužel nás různé situace vykolejí. Stačí několik pracovních obědů, dovolená či obyčejné narozeniny slavené nejen s přáteli, ale i s rodinou a kolegy v práci. Nemusíme být přejedeni k prasknutí, přesto jde o přejídání v tom smyslu, že do těla vložíme více energie, než spotřebujeme. Poněkud přehnaně si to můžeme znázornit tak, že ze tří kopečků se v našem těle do druhého dne uloží jeden kopeček tuku. Všude tam, kde hrozí toto skryté přejídání, je třeba být ve střehu.

 

Kila jako pracovní úraz
Pracovní obědy a večeře představují rizikovou situaci, se kterou si mnohdy nevíme rady. Vždyť nelze, abychom někoho pozvali na oběd a sami ucucávali jen minerálku. Necítil by se s námi dobře. To pro dojednání spolupráce či obchodu není výhodné. Ale jak se s tím vypořádat. Moderní restaurace mají ve své nabídce zeleninové saláty. Vybírejte si proto, kam svého obchodního partnera pozvete. Pokud takovouto restauraci nemáte v dosahu, objednávejte si z nabídky to, co Vám vůbec nechutná. Sníží se tím alespoň částečně nebezpečí, že přes počáteční předsevzetí ve vás zmizí celá porce.

 

Rauty svádějí ke hříchu
Společenské večeře jsou velmi lákavým nebezpečím. Všichni se těší na dobroty a lahůdky. Je pozoruhodné, jak v tyto chvíle pracuje davová sugesce. Mísy prohýbající se pod ovocem zůstávají smutně netknuté. Stoly s pečenými prasátky či sladkostmi nestíhají číšníci doplňovat. Řešením je vzít situaci jako osobní výzvu. Rozhlédněte se kolem sebe. Na společenských večeřích se mnohdy vyskytují i anorektičky. Dokážou celý večer nosit na svém talířku půl rajčete. Vy si přidejte na ten svůj zeleninku a prochrápejte se s ní večerem. Těm, co si pochutnávají na pečeném bůčku, utíká štíhlost do dáli. Vám tyto večery mohou zvýšit sebevědomí. Nejste obětí davu, jste sami sebou.

 

Nebezpečné tekuté faldíky
Nevědomě je možné ztloustnout i různými nápoji. Téměř ve všech, které se při slavnostních příležitostech nabízejí, se skrývají tekuté faldíky. Jsou jedny z nezrádnějších. Za sklenicí koktejlu si liposukci jako živou nepředstavíme. Část tuku, který se nám zavlní v pase, však můžeme vskutku vypít. Pokud se chcete ochránit, dotýkejte se celý večer své první a poslední sklenky víny jen prsty. Nepřibližujte k ústům.

 

Doma jez vše, co ti dají?
Nebezpečí skrytá v rodinných oslavách jsou očividná. Avšak svatba sama o sobě nebývá pro ztloustnutí tak podstatná jako vše, co se děje nějakou dobu před i po ní. Jedna velká rodinná oslava má obvykle několik satelitních oslav. Sečteno a podtrženo, přejídáme se nikoli jeden významný den, ale spíše několik týdnů. Problematické jsou oslav tím, že rodinní příslušníci vyžadují, aby se přejídali všichni stejně. Konformní jednání totiž dodává členům jakékoli malé sociální skupiny tedy i rodině a příbuzným pocit blízkosti, přátelství a sounáležitosti. Když se některý z přítomných svým chování vymyká, bývá méně vítaným členem a je tzv. vytlačován na okraj skupiny či izolován. Nejtěžší je to s bodrými a štědrými příbuznými. Jsou schopni se urazit, pokud nesníme vše, čím nás chtějí pohostit. Z této slepé uličky už je únik jen tvrzením o podrážděném slepém střevu či žlučníku, střevní chřipce a podobně. Někdy nezůstanete ušetřeni označením, že jste nafoukaní a že s vámi není legrace. Je otázkou každého, co mu za jeho štíhlost stojí.

 

Jídlo přináší úlevu i kila
Psychickým problémům a zátěži se nevyhne žádný z nás. Všichni máme jedno hlavní centrum prožívaní náročných situací. Je jím žaludek a vlastně celý trávicí systém. Jako bychom musei podobně jako potravu každý problém strávit a zpravovat. Podvědomě s ním děláme podobné věci. Rozebíráme problém ve své psychice, přijímáme dovnitř důležité informace a data, vylučujeme nepodstatné okolnosti. Čím je problém složitější, tím chce jeho řešení větší energii. Mozek pak někdy dává pod stresem mylné pokyny. Místo psychické posily máme potřebu se najíst, doplnit fyzické síly. Sytíme s v těch chvílích čímkoli, aby přišla posila. Žaludek je tak na křižovatce somatiky a psychiky. Lidově se tomu říká „obalovat si nervy tukem“. Je třeba mít dost pozornosti a jít problém řešit dříve, než k němu přibude problém s nadváhou.

 

Když duše strádá
Pro spokojený život potřebuje každý z nás něco jiného. Několik požadavků však máme společných. Nehledě na sexuální potřebu, o které nikdo nepochybuje, jsou jimi psychické potřeby – potřeba lásky a potřeba sounáležitosti. Psychické i biologické potřeby mají svou naléhavost. Pokud nejsou dostatečně uspokojovány, strádáme a hledáme si náhradní zdroje. Nemáme-li nikoho, kdo by nás měl rád, je nám smutno. Potřebujeme také někam patřit. Nemáme-li rodinu či přátele, cítíme se osamoceně. Nemáme-li se s kým milovat, hledáme jinou slast. Tou nejbližší je jídlo.

 

Jak psychicky vydržet
Ať se nám to líbí nebo ne, je řešením v některých chvílích a situacích ono prozaické „zatnutí zubů“. Je výhodné vzít to doopravdy, zatnutými zuby se ztloustnutí ubráníme. Se zatnutými zuby nad námi nezvítězí beznaděj, deprese, ani řízek s bramborovým salátem. Zatnutí je však samozřejmě nutno střídat s uvolněním. Za psychickým odpočinkem, relaxací, je proto výhodné jezdit tam, kde ztloustnutí nehrozí. Proto je výhodné vybírat např. z nabídky relaxačně redukčních pobytů. Tu poskytuje redukční klub Diana. Na jeho kurzech či pobytech si nejen odpočnete, ale naučíte se zvládat různé situace, ve kterých se tloustne. V Klubu Diana je cesta nejen ke štíhlosti, ale též k psychické odolnosti. Já i mé kolegyně to považujeme za nutné komplexní řešení problémů s kily navíc.

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 6 014x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 60 645x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 555x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 354x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 518x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 057x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 099x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 719x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 297x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 793x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 146x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 14 929x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 155x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 036x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 473x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 047x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 127x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 163x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 068x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 708x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 222x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 207x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 677x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 014x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 088x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 355x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 620x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 550x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 641x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 5 971x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 295x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 5 891x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 354x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 007x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 158x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 4 980x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 215x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 502x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 158x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 308x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 286x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 527x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 471x)

 

 

nahoru