Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

DIETA A IQ

 

„Člověk, to zní hrdě“, tvrdí básník a dostává nás, boubelky a baculáče, docela do úzkých. Ano, homo sapiens prý se jednoho dne vzpřímil a vzal věci do svých rukou. Lidský duch vzlétl až k vesmírnému nekonečnu. Abstraktní vědy překračují dalekosáhle naše vnímání. Jak je tedy možné, že tento Člověk tak často nedokáže dostat do života pár jednoduchých a zcela konkrétních informací o tom, co má při dodržování redukční diety jíst, které potraviny vynechat, že se má vyhnout cukrům a tukům, má pravidelně cvičit, nekonzumovat alkoholické nápoje, atd. atd. Vždyť nárůst obezity má v současnosti povahu celosvětové pandemie!

 

Jsme snad slabomyslní, že nám tyto triviální informace nestačí? Jak vlastně souvisí naše inteligence s efektivní dietou? Proč neděláme to, co máme? Proč to nedělají ani mnozí lékaři, kteří lépe než kdokoli jiný vědí, jak jim nadváha a obezita ukrajuje ze života?

Ano, naše inteligence nám dělá při udržování a regulaci hmotnosti značné komplikace. Tisíckrát už jsem slyšela od svých klientek v redukčním Klubu Diana www.klub-diana.cz: „Já to mám všechno teoreticky zvládnuté, vím, že mám jíst karotku a brokolici místo čokolády a tatranek, ale nejde mi to dělat. Je mi za to strašně hanba, stydím se, že to nezvládám. Vím, že to nemám sníst a stejně to udělám.“

Všechny tyto zoufalé osoby „masírovalo“ jejich vědomí, jejich inteligence, ale jediným výsledkem byl komplex méněcennosti, že „jsou nemožný slaboch“. Ještě k tomu mají tendenci se stydět před ostatními, mít pocit výlučnosti v tom davu, který to má naprosto stejné. Vznikající komplexy si člověk ve své paměti fixuje tím víc, čím je inteligentnější. Jde to jen do větší hloubky, inteligence umí vše lépe maskovat, ale také více cítit, vnímat, uvědomovat si, trápit se.

Čím komplikovanější duše, tím složitější a hůře snesitelná zpráva, že jsme při svém vysokém IQ připoutáni k něčemu tak přízemnímu, jako je vepřo, knedlo, zelo. Naše inteligence nás ponižuje, slogan „Člověk, to zní hrdě“ v našem případě neplatí. Touha jíst dobroty a laskominky, speciality i jen chléb se sádlem srovnává do řady génie se slaboduchými, moudré s hloupými. K čemu nám tedy ten mozek je?

Není nám vlastně IQ na překážku? Ani takhle se to zhodnotit nedá, i když v extrémních případech vysoká inteligence ohrožuje život. Jde o případy, kdy si dívky a ženy vezmou do hlavy, že jsou obézní a hubnou až do naprostého zničení zdraví. Ano, jde o mentální anorektičky a anorektiky (chlapců postižených touto poruchou příjmu potravy totiž stále přibývá). S velkou pravidelností jsou to vysoce inteligentní osoby, obvykle s vysokoškolským vzděláním. Jejich schopnosti jim dovolují vymýšlet rafinované metody, jak se vyhnout jídlu, třeba když už jsou pod kontrolou v nemocnici. Umějí si pěstovat dlouhé nehty, aby seškrábaly vrstvu másla na chlebu, vymýšlejí neobyčejné skrýše, umějí si vytáhnout hadičku u infuze, aby jehlou v žíle odtékala s krví i výživa v krvi obsažená. Mozek tu má vlastně destrukční funkci a čím inteligentnější pacient je, tím hůře se proti jeho nešťastnému překroucenému myšlení v terapii postupuje.

Vraťme se však k původní otázce, jak souvisí úspěch či neúspěch naší diety s výší intelektu. Zdá se, že do jisté míry je při udržování zdravého životního stylu inteligence výhodná. Chytří lidé v posledních letech alespoň částečně vyměňují knedlíky za zeleninu a bůček za krůtí masíčko. Snižuje se spotřeba cukru, lidé se obracejí ke zdravějším a light potravinám. Přesto však, když si volají na naši Redukční linku 296 180 024 pro radu a pomoc, nacházíme v jejich jídelníčku časté chyby. Není to však otázka jejich malé inteligence, ale malé pozornosti. Ta způsobí, že si pletou zdravé a redukční potraviny. Pijí např. 100 % džusy, na kterých je napsáno, že nejsou přislazované a neuvědomují si, že džus sám o sobě je cukrová šťáva. Nebo mají pocit, že budou hubnout, když nesmaží na sádle, ale zdravějším oleji. Velmi často pak ani vysoce inteligentní lidé nedokážou odhadnout bez předchozí výuky a osvojení si energetických hodnot redukčních potravin, kolik činí jejich denní spotřeba.

Je dobré samozřejmě vědět věci obecné o zásadách vypracovávání zdravé redukční diety. Je to však k systematickému a zdravému snižování hmotnosti málo. Nastolení kvalitního redukčního systému, který by vedl k trvalému úbytku, je práce na vahách malých hmotností, vážících s přesností na gramy. Jinak to obvykle prvních pár týdnů nejde. Tato „piplavá práce“ se však vyplatí pro celý zbytek života.Vzít svůj mozek na pomoc při hubnutí je věc nezbytná především na startu. Každý, kdo chce zhubnout, by měl dělat kroky smysluplně, aby jeho dieta měla „hlavu i patu“. V praxi to znamená uvědomit si, že nic nezíská tím, že bude dodržovat nějaký dietní plán, byť utvořený odborníkem. Ten totiž nikdy nemůže „ušít“ dietu přesně na míru. Ani sám hubnoucí obvykle na začátku sestavování redukčního plánu neví, které jsou jeho preferenční potraviny, jakou závislost na které z nich má a jakým způsobem se od ní může natrvalo osvobodit. A pokud přemýšlíme, víme, že umělá dieta je vždy dočasná záležitost a pro trvalý úbytek je velmi nebezpečná. Vyvolává pocity strádání, nerespektuje závislost na preferenčních potravinách. Pocity strádání pak mohou přejít v chuťovou deprivaci, kdy už celý organismus trpí abstinencí a vše spěje k jedinému – porušení diety, následné nekontrolované konzumaci a jojo efektu. To je vlastně výsledek hubnutí „bez rozumu“. Obvykle je konečná váha vyšší, než byla na začátku snah o zhubnutí.

Inteligence, užívání mozkových závitů, nám velmi pomůže, pokud je použijeme tak, jak máme. Na začátku každé diety je třeba zmapovat svůj dosavadní jídelní styl a pak ho do detailu zanalyzovat. Je vhodné si vyzkoušet, po kterých potravinách bude naše tělo psychicky strádat. Ty se nám totiž opakovaně vkrádají právě do mysli. Tyto potraviny pak je třeba nějakou dobu, byť v minimální míře, v redukční dietě zachovat. Platí tu, že „žádné ovoce nemá být zakázané“, abychom dietu jen zuby nehty „nedrželi“ a přitom čekali, kdy už ji budeme moci konečně „pustit“. Vezmeme-li rozum do hrsti, budeme redukční jídelníček vytvářet sami sobě postupně tak, aby nám „padnul na tělo jako ulitý“. Musíme ho plnit potravinami, které nám budou chutnat, na kterých si pochutnáme. Vyhodnocení, které potraviny to budou a v jakém množství je do jídelníčku zařazovát, aby byl plnohodnotný, tato práce je jen a jen na našem mozku. Můžeme být nakonec rádi, že ho máme při hubnutí k dispozici.

Z psychologického hlediska je inteligence jednou velkou silou, kterou je třeba vhodně zapojit. Sama o sobě však většinou nestačí. O lidském jednání totiž rozhoduje celá psychika, jako „soudní stolice“, ve které zasedá více soudců. Bez každého z nich se rozhodnutí neobejde.

Zajímá vás, která je ta druhá nejvýznamnější síla rozhodující o tom, zda zhubnete či nikoli? Možná je to překvapivé, ale jsou to naše emoce. O nich a o účinné dietě však zas až někdy příště.

Tento článek byl publikován v časopise Dieta.

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 5 472x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 60 646x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 555x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 354x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 519x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 058x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 100x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 719x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 297x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 793x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 147x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 14 929x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 156x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 036x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 474x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 047x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 127x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 164x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 068x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 708x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 222x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 207x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 678x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 015x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 089x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 356x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 621x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 550x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 642x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 5 971x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 296x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 5 891x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 354x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 008x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 159x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 4 980x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 217x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 503x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 158x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 308x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 287x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 527x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 472x)

 

 

nahoru